پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 150458
رکود در بازار جهاني آهن آلات
تاریخ انتشار : 1393/11/21 13:25:42
نمایش : 1171
عضو هيئت مديره اتحاديه فولاد و آهن با بيان اينکه مصرف داخلي آهن آلات از ۲۳ ميليون تن در سال‌هاي گذشته به ۱۷ ميليون تن در سال جاري رسيده است، گفت: رکود در بازار جهاني آهن آلات نيز جدي است و چين به تنهايي ۶۰ ميليون تن مازاد توليد دارد.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار، محمد صادق چيت ساز افزود: در بازار داخلي هم هر کيلوگرم شمش فولاد از ۱۷۰۰ تومان به ۱۳۵۰ تومان رسيده که در مقايسه با سال گذشته ۲۰ درصد کاهش قيمت داشته است اما هزينه هاي حامل هاي انرژي و دستمزد و ديگر موارد افزايش نشان مي دهد.

وي گفت: اوکراين و روسيه هم که از توليد کنندگان و صادرکنندگان عمده فولاد هستند، مازاد توليد دارند و بازارهاي هدف اين کشورها به دليل کاهش ارزش روبل از اين محصولات استقبال مي کنند چون هزينه واردات از اين کشورها کاهش يافته است.

چيت ساز در گفتگو با راديو اقتصاد گفت: دولت هم سياست مهار نرخ تورم را در اولويت قرار داده که به معني سياست انقباض پولي است و طرح هاي عمراني را تحت تأثير قرار مي دهد و اميدواريم دولت تدبير و اميد در سال آينده رونق بخش توليد و ساخت و ساز را در اولويت قرار دهد.

عضو هيئت مديره اتحاديه فولاد و آهن افزود: بازار آهن آلات و فولاد منتظر تحريک طرف تقاضاست و شرکت هاي فولاد مبارکه سپاهان، ذوب آهن اصفهان و فولاد خوزستان و چند شرکت خصوصي براي صادرات به کشورهاي همسايه همچنين عراق و افغانستان تلاش خوبي دارند اما با توجه به افت قيمت جهاني نفت و کاهش قيمت ها، ادامه اين روند به سياست هاي حمايتي دولت نياز دارد و بايد با هوشمندي خاصي سياست گذاري شود.
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html